Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2014

Τι μαθαίνει το μικρό παιδί με τις δραστηριότητες μέσα στη σχολική τάξη. Η αξία του ελεύθερου παιχνιδιού. Ο παιδαγωγικός ρόλος του Νηπιαγωγείου.






ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΧΤΙΖΕΙ ΜΕ ΤΑ ΤΟΥΒΛΑΚΙΑ
·         Μαθαίνει να χρησιμοποιεί τη φαντασία του για να δημιουργήσει αυτά που σκέφτεται.
·         Νιώθει την ικανοποίηση ότι μπορεί να κάνει κάτι.
·         Μαθαίνει για τα μεγέθη, τις μορφές, τα βάρη και τις ισορροπίες, το ύψος και το βάθος, το τραχύ και το λείο.
·         Ασκεί το σώμα του.
·         Μαθαίνει να παίζει με τους άλλους, να συνεργάζεται και να σέβεται τους συμμαθητές του.
ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙ
·         Η ζωγραφική είναι ένα απ’ τα πιο ενδιαφέροντα πράγματα που κάνει στο σχολείο και μπορεί
να απολαύσει. Η διαδικασία που περνά καθώς ζωγραφίζει είναι περισσότερο σημαντική από το να παίζει οποιοδήποτε έτοιμο παιχνίδι. Είναι απαραίτητο το παιδί να ζωγραφίζει σε αυτό το στάδιο της ανάπτυξής του.
·         Μαθαίνει τα χρώματα και πως μπορεί να τα χρησιμοποιήσει.
·         Μαθαίνει να χρησιμοποιεί και ν’ αποτυπώνει τη φαντασία του καθώς μεταφέρει τις ιδέες του στο χαρτί.
·         Ικανοποιείται συναισθηματικά γιατί μπορεί να εκφράσει αυτά που νοιώθει.
·         Μαθαίνει να χρησιμοποιεί τους μύες των χεριών του ( οπτικοκινητικός συντονισμός) για να χειριστεί τα εργαλεία της ζωγραφικής ( πινέλα, μαρκαδόρος, δαχτυλομπογιές).
·         Μαθαίνει να κάνει τις επιλογές του και ν’ αποφασίζει τι θέλει να ζωγραφίσει και πως θα το κάνει.
ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΠΑΙΖΕΙ ΣΤΗ ΑΥΛΗ (Η ΣΕ ΠΑΡΚΑ ΜΕ ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ) ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
·        Μαθαίνει πώς να χρησιμοποιεί το σώμα του αποτελεσματικά.
·        Χαίρεται στην επίτευξη μιας ικανότητας.
·        Διασκεδάζει και χαλαρώνει μέσα από την σωματική μετακίνηση.
·        Μαθαίνει τους περιορισμούς του σώματός του.
·        Μαθαίνει να κινείται με ασφάλεια και προσοχή.
·        Μαθαίνει να απολαμβάνει εκ περιτροπής και να μοιράζεται ένα κομμάτι της παιδικής χαράς.
ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΠΑΙΖΕΙ ΣΤΗΝ ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΚΟΥΚΛΟΣΠΙΤΟΥ
·        Μαθαίνει να ξεχωρίζει τους οικογενειακούς ρόλους (μαμά, μπαμπάς, παιδί).
·        Καταλαβαίνει πως νοιώθει κάποιος αναλαμβάνοντας ρόλους στο συμβολικό παιχνίδι.
·        Μαθαίνει πώς να χρησιμοποιεί τη φαντασία του.
·        Μαθαίνει να συνεργάζεται με τα άλλα παιδιά.
ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΙ ΕΝΑ « ΔΩΡΟ» ΑΠΟ ΧΑΡΤΙ ΚΑ ΚΟΛΛΑ.
·        Μαθαίνει να κάνει πράγματα για τους άλλους.
·        Μαθαίνει να χρησιμοποιεί διάφορα υλικά ( όπως το ψαλίδι και την κόλλα).
·        Μαθαίνει πώς να χρησιμοποιεί τη φαντασία του για να κατασκευάσει αυτό που έχει στο μυαλό του. Το προϊόν που θα παράγει, ακόμη κι αν μείνει μισοτελειωμένο έχει σημασία για το παιδί.
·        Μαθαίνει τις μορφές, τα μεγέθη, τα χρώματα, τα υλικά και τη σύστασή τους.
ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΠΑΙΖΕΙ ΜΕ ΤΗ ΑΜΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ
·         Βρίσκει απολαυστικό και κατευναστικό το να βάζει τα χέρια του μέσα στην άμμο ή να κρύβει αντικείμενα ή να χύνει νερό μέσα και έξω από τα φλιτζάνια.
·         Μπορεί να χαλαρώσει με την χρήση αυτών των μέσων και να εστιάσει την προσοχή του σε ένα στόχο.
·         Έχει την ευκαιρία να παίξει μόνο του και να μη νοιώθει αναγκασμένο να ανταγωνιστεί με άλλα παιδιά όπως συμβαίνει σε άλλες δραστηριότητες. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για ένα παιδί που δυσκολεύεται να συναναστραφεί και να συνεργαστεί με τους άλλους.
·         Έχει μια μεγάλη ευκαιρία να μάθει το μέγεθος και τη μέτρηση καθώς πειραματίζεται μετρώντας με κουτιά, μεζούρες και διαφορετικού είδους δοχεία.
·         Μαθαίνει ποια αντικείμενα επιπλέουν στο νερό και ποια βυθίζονται.
·         Δεν έχει στόχο να παράγει κάποιο τελικό προϊόν ή έργο και έτσι μπορεί να χαλαρώσει και να απολαύσει ένα δημιουργικό παιχνίδι.
ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΠΑΖΛ
·         Έχει την ευκαιρία να εργαστεί μόνο του ή μαζί με άλλα παιδιά.
·         Νοιώθει ικανοποίηση όταν ολοκληρώνει ένα πάζλ και έτσι οικοδομεί και τονώνει την αυτοπεποίθησή του.
·         Έχει την ευκαιρία να βελτιώσει τον οπτικοκινητικό συντονισμό του ( συντονισμό ματιού- χεριού).
·         Ασκεί την παρατηρητικότητά του.
·         Τις δεξιότητες που μαθαίνει κατά την ενασχόλησή του με τα πάζλ θα τις χρησιμοποιήσει αργότερα όταν μάθει να διαβάζει: συνδυάζοντας γράμματα με ήχους, θα φτιάχνει λέξεις με τα γράμματα και θα δημιουργεί ιστορίες με τις λέξεις.
ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΑΚΟΥΕΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ Ή ΞΕΦΥΛΛΙΖΕΙ ΚΑΙ «ΔΙΑΒΑΖΕΙ» ΒΙΒΛΙΑ
·         Μαθαίνει να ακούει.
·         Βελτιώνει το λεξιλόγιό του ακούγοντας καινούριες λέξεις καθώς του διαβάζουν μια ιστορία.
·         Μαθαίνει να απολαμβάνει τα βιβλία και την ανάγνωση.
·         Μαθαίνει να σέβεται και να εκτιμά το βιβλίο.
·         Ενεργοποιείται η σκέψη του και η φαντασία του.
ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ
·         Μαθαίνει ν’ ακολουθεί οδηγίες.
·         Υποκινεί και χρησιμοποιεί και τις πέντε αισθήσεις του (ακοή, όραση, όσφρηση, αφή, γεύση).
·         Μαθαίνει να χρησιμοποιεί διάφορα εργαλεία της κουζίνας και ν’ αναγνωρίζει διαφορετικά είδη τροφίμων.
·         Μαθαίνει να ελέγχει τους μύες των χεριών του χρησιμοποιώντας τον εξοπλισμό και τα εργαλεία της κουζίνας.
ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΑΚΟΥΕΙ ΜΟΥΣΙΚΗ, ΤΡΑΓΟΥΔΑ Ή ΧΟΡΕΥΕΙ
·         Μαθαίνει ν’ ακούει και να εκτιμά τη μουσική από διαφορετικές χώρες και άλλους πολιτισμούς.
·         Εξοικειώνεται με την έννοια του χρόνου μέσα από τα μουσικά χρονικά διαστήματα.
·         Μαθαίνει να εκφράζει τις ιδέες του.
·         Αυξάνει το λεξιλόγιό του.
·         Ικανοποιείται συμμετέχοντας σε μια δραστηριότητα που του αρέσει και είναι φυσική δραστηριότητα, αλλά ταυτόχρονα είναι και γλώσσα, μαθηματικά, κοινωνική συνεργασία, γυμναστική.
ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΠΟΛΥΠΟΙΚΙΛΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
·         Ερευνά καινούριες έννοιες, αποκτά και μαθαίνει να χρησιμοποιεί δεξιότητες καθημερινής πρακτικής και ενισχύει τις δεξιότητες που κατέχει ήδη.
·         Ανακαλύπτει και κατανοεί τη χρήση των μηχανών.
·         Μαθαίνει να ταξινομεί, να προβλέπει, να επιλύει προβλήματα, να συνεργάζεται, να ερευνά, να ανακαλύπτει και να αναλύει αποτελέσματα.
·         Ενισχύει τη γνώση του για τον κόσμο χρησιμοποιώντας τα πραγματικά αντικείμενα μέσα σε συγκεκριμένες δραστηριότητες και ανακαλύπτοντας τις ιδιότητες τους.
·         Μαθαίνει πώς να μαθαίνει.
ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ
·         Μαθαίνει πως λειτουργούν οι μηχανές και πως μπορούν να μας βοηθήσουν να μάθουμε περισσότερα πράγματα.
·         Μαθαίνει να χρησιμοποιεί σωστά τον υπολογιστή για τη δική του ασφάλεια και προφύλαξη αλλά και για την προστασία της συσκευής.
·         Αντιλαμβάνεται ότι ο υπολογιστής είναι ένα χρήσιμο εργαλείο που μας βοηθάει στην εργασία μας.
·         Μαθαίνει να χρησιμοποιεί διάφορα λογισμικά για να ερευνήσει και ν’ ανακαλύψει.
·         Μαθαίνει να χρησιμοποιεί τα βασικά εργαλεία του υπολογιστή (πληκτρολόγιο, ποντίκι… )
ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΠΑΙΖΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΚΟΥΚΛΕΣ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟΥ
·         Μπορεί να εκφράσει με λέξεις όλα όσα αισθάνεται.
·         Μπορεί να καταλάβει τα συναισθήματα των άλλων.
·         Ασκείται στο παιχνίδι ρόλων και βρίσκει λύσεις σε καταστάσεις που το δυσκολεύουν, το αγχώνουν, το ενοχλούν.
·         Ασκεί και βελτιώνει τη φαντασία του.
·         Μαθαίνει να εκφράζεται με διάφορους τρόπους και βελτιώνει τον προφορικό του λόγο.

Το Νηπιαγωγείο είναι το πρώτο σχολείο του παιδιού σας. Μέσα από την ελεύθερη ενασχόλησή του στις γωνιές του Νηπιαγωγείου και μέσα από τις οργανωμένες δραστηριότητες στις οποίες συμμετέχει έχει την ευκαιρία να χαρεί, να διασκεδάσει, να μάθει να συνεργάζεται και να σέβεται τους άλλους, ν’ αποκτήσει γνώσεις και δεξιότητες που θα το βοηθήσουν σ’ όλη την υπόλοιπη ζωή του και να αναπτύξει ολόπλευρα την προσωπικότητά του.

Σας εύχομαι καλή σχολική χρονιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου