Τρίτη 19 Απριλίου 2016

ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

Φέτος το Πάσχα είπαμε με τα παιδιά να πάμε «ένα ταξιδάκι» σε χώρες της Ευρώπης και να μάθουμε πως γιορτάζουν κι εκεί το Πάσχα.
Έτσι μέσα από ένα παιχνίδι «του κρυμμένου θησαυρού» με χρωματιστά αβγά, που οδηγούσαν το ένα στο άλλο και καθένα απ’ αυτά έγραφε το πασχαλινό έθιμο μιας διαφορετικής χώρας, επισκεφτήκαμε: την Αυστρία, την Ολλανδία, την Ρωσία, την Ουγγαρία, την Σουηδία,  την Αγγλία και επιστρέψαμε στην Ελλάδα.
Μάθαμε ότι: Στην ΑΥΣΤΡΙΑ
Το 1965 μια οικογένεια στόλισε με πλαστικά αβγά ένα δέντρο στην αυλή τους. Από τότε, αυτή τη συνήθεια απέκτησαν όλο και περισσότεροι και σήμερα πια αποτελεί παράδοση το στόλισμα των δέντρων με χρωματιστά αβγά.
Στην ΟΛΛΑΝΔΙΑ
Τις μέρες πριν από το Πάσχα οι καμπάνες σταματούν να χτυπούν, καθώς, σύμφωνα με την παράδοση, ταξιδεύουν για τη Ρώμη. Το Πάσχα επιστρέφουν γεμάτες με πασχαλινά σοκολατένια αβγά ή λαγουδάκια.
Στην ΡΩΣΙΑ
Στη  Ρωσία έχουν το έθιμο να ζωγραφίζουν τα’ αβγά. Οι παραστάσεις με τις οποίες τα διακοσμούν είναι κυρίως από τον κόσμο των λουλουδιών. Με τα ζωγραφισμένα αβγά φτιάχνουν στεφάνια. Γίνεται διαγωνισμός για τα καλύτερα ζωγραφισμένα αβγά.
Στην ΟΥΓΓΑΡΙΑ
Τη Δευτέρα του Πάσχα, ή «Δευτέρα του Νερού», οι άνθρωποι ραίνουν ο ένας τον άλλον με αρωματισμένο νερό και ανταλλάσσουν χρωματιστά αβγά.
Στην ΣΟΥΗΔΙΑ
Τα παιδιά βάφουν αβγά και τριγυρνούν στα σπίτια ντυμένα μάγοι και μάγισσες. Μαζεύουν αβγά και μοιράζουν λουλούδια ιτιάς.
Στην ΑΓΓΛΙΑ
Ο πασχαλινός λαγός αφήνει στις πόρτες των σπιτιών ένα καλάθι με χρωματιστά αβγά, σοκολατένια και μη, τα οποία όμως εξαφανίζονται. Έτσι μικροί και μεγάλοι ξεκινούν το κυνήγι των αβγών.
Στην ΕΛΛΑΔΑ
Τη Μεγάλη Εβδομαδα οι νονοί και οι νονές προσφέρουν στα βαφτιστήρια τους λαμπάδα, σοκολατένιο αβγό και ένα δωράκι.
Είδαμε στο διαδίκτυο σχετικές εικόνες και ζωγραφίσαμε κι εμείς τα έθιμα αυτά.

Βρήκαμε τις χώρες στον Χάρτη, μιλήσαμε για την απόστασή τους από την Ελλάδα, για τις σημαίες τους, για τις πρωτεύουσες τους, για τους κατοίκους τους κτλ.

Διαβάσαμε σχετικά παραμύθια, παίξαμε παιχνίδια (ψάχναμε να βρούμε κρυμμένα αβγά κτλ) και στολίσαμε κι εμείς πασχαλιάτικα το δέντρο της τάξης μας.


Εκτός απ’ αυτά φτιάξαμε τα δικά μας πασχαλινά κηροπήγια


και τα δικά μας πασχαλινά καλαθάκια



Ακούστε εδώ τα κάλαντα του Λαζάρου:https://www.facebook.com/teo.papazoglou.7/videos/10153734084407979/





Σάββατο 16 Απριλίου 2016

ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΚΙΝΗΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΓΕΜΙΖΩ ΚΙ ΑΔΕΙΑΖΩ ΤΟ ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΚΑΛΑΘΑΚΙ
(Σκυταλοδρομία με μοτίβο)

Τι θα χρειαστείτε: Πλακάκια ή στεφάνια ή χαρτονένια τετράγωνα
                          Ψεύτικα πασχαλινά αβγά
                          2 καλαθάκια
Τρόπος παιξίματος: Τα παιδιά χωρίζονται σε 2 ομάδες. Φτιάχνεται ένας «δρόμος» με πλακάκια για κάθε ομάδα. Τοποθετούμε στους «δρόμους» τα αβγά, όπως στο σκίτσο. Το πρώτο παιδί από κάθε ομάδα παίρνει το καλαθάκι του και με το σύνθημα, μαζεύει όλα τα αβγά της διαδρομής του. Επιστρέφοντας αδειάζει το καλαθάκι του τοποθετώντας πάλι τα αβγά στις σωστές θέσεις, δίνει το καλαθάκι στον επόμενο παίχτη της ομάδας του και πηγαίνει στο τέλος της διαδρομής, δίπλα από το τελευταίο παιδί.
Νικήτρια η ομάδα που θα τελειώσει πρώτη.




Σημείωση: Στις σκυταλοδρομίες τα μικρά παιδιά είναι προτιμότερο να παρατάσσονται όπως στο σκίτσο, στο πλάι των διαδρομών κι όχι το ένα πίσω από το άλλο, για να παρακολουθούν την εξέλιξη του παιχνιδιού και να διατηρούν ζωηρό το ενδιαφέρον τους μέχρι να ‘ρθει η σειρά τους.
Εναλλακτικά: Το μοτίβο μπορεί να δυσκολέψει αν χρησιμοποιηθούν αβγά διαφορετικού χρώματος. Μπορούν π.χ. να τοποθετηθούν 2 κόκκινα 1 κίτρινο, 2 κόκκινα 1 κίτρινο κοκ.
Επίσης το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί σε διαφορετικές εποχές αν τ’ αβγά αντικατασταθούν με τουβλάκια ή μπαλίτσες κτλ.

Πέμπτη 17 Μαρτίου 2016

25η ΜΑΡΤΙΟΥ


Ανάμεσα σε πολλές δραστηριότητες που έγιναν για τον εορτασμό της 25ηςΜαρτίου τα παιδιά άκουσαν, κατανόησαν και εικονογράφησαν αποσπάσματα από το Ύμνο στην Ελευθερία!!!

 ( Πατήστε πάνω στις εικόνες για να τις δείτε καλύτερα)










ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
Είναι εξαιρετικά σημαντικό το ότι για τη δημιουργία της κάθε ζωγραφιάς συνεργάστηκαν 2 παιδιά.
Στην 1ηζωγραφιά η Ελευθερία φοράει παραδοσιακή φορεσιά, αφού στην προκειμένη περίπτωση είναι Ελληνίδα. Το σπαθί που κρατά είναι μεγάλο και κυρτό!!!(σαφής επηρεασμός από εικόνες με όπλα του αγώνα). Γύρω της είναι αποτυπωμένη η Ελληνική γη, που «με βια μετρά» με τις στεριές και τις θάλασσες της.
Στη 2ηζωγραφιά τα χέρια της Ελευθερίας δεν φαίνονται γιατί είναι δεμένα πίσω, κατά τα λεγόμενα των δημιουργών. Πάνω από την φυλακή εικονίζονται πληγωμένοι Έλληνες που αιμορραγούν.
Στην 3ηζωγραφιά εικονογραφήθηκαν οι δύο τελευταίοι στίχοι του αποσπάσματος. Από τα μάτια της Ελευθερίας τρέχουν δάκρυα, που επειδή έχουν γίνει με ξυλομπογιά δεν φαίνονται εδώ. Είναι εκπληκτικός ο τρόπος που αποδόθηκε το σήκωμα του βλέμματος.
Στην 4ηζωγραφιά ο βασιλιάς του κάστρου στον οποίο απευθύνεται η Ελευθερία για βοήθεια, στέκεται ψηλά και την κοροϊδεύει βγάζοντάς της τη γλώσσα.(ευφυέστατη σκέψη για την απόδοση της κοροϊδίας)
Στην 5ηζωγραφιά φαίνεται καθαρά πως τα παιδιά κατανόησαν την αριθμητική διαφορά και την διαφορά ισχύος που υπήρχε μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων: Ο Έλληνας είναι ένας ενώ οι Τούρκοι δύο και εμφανώς ψηλότεροι απ’ αυτόν!
Στην 6ηζωγραφιά εικονογραφήθηκαν οι 2 τελευταίοι στίχοι του αποσπάσματος, που αναφέρονται στο κάψιμο της καραβέλας του Καπετάν πασά και ενός άλλου καραβιού κοντά στην Τένεδο. Τα καράβια είναι εικονογραφημένα δεξιά και αριστερά της Ελευθερίας και καίγονται, γι αυτό αναδίδονται πυκνοί καπνοί!
Η τελευταία ζωγραφιά είναι η μόνη  που δεν έγινε με συνεργασία, την έκανε ένα παιδί μόνο του. Εκπληκτικό το σκήπτρο και όχι μόνο!!!
Συγχαρητήρια παιδιά!!!




Ακούστε:
Περήφανοι όλοι


 Το Φλάμπουρο



Κλέφτικη Ζωή




Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016

ΠΑΙΧΝΙΔΙ: Το γαϊτανάκι της αποκριάς

Ευχάριστο κινητικό παιχνίδι για την καλλιέργεια μαθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων.



Υλικά: 1. 2 πίνακες (χαρτόνι κάνσον 50Χ70 που έχουμε κόψουμε στη μέση. Στο καθένα έχει ζωγραφιστεί ένα γαϊτανάκι με 10        κορδέλες).

2. Κάρτες με εικόνες: Τουλάχιστον 20 με μασκαράδες ( Μπορούν να χρησιμοποιηθούν και εικόνες από περιοδικά) και  άλλες 30 με εικόνες από άλλες γιορτές όπως: Άη Βασίλης, κόκκινα αυγά, παιδιά σε παραλία κ.τ.λ.


        3. Blue tackπου θα κολληθεί στους πίνακες, στο τέλος κάθε κορδέλας.
Συμβουλή: Καλά είναι οι πίνακες και οι κάρτες να έχουν πλαστικοποιηθεί.

Παίχτες: 2 ομάδες παιδιών, από 2 ή 3παιδιά σε κάθε ομάδα

Τρόπος παιξίματος: Κάθε ομάδα έχει τον δικό της πίνακα κολλημένο στον τοίχο.
Οι κάρτες σκορπίζονται στο πάτωμα, ανάποδα, ώστε να μη φαίνονται οι εικόνες.
Με την έναρξη ενός αποκριάτικου τραγουδιού, οι ομάδες ξεκινούν ταυτόχρονα και ψάχνουν να βρουν κάρτες που εικονίζουν μασκαράδες. Αν βρουν μασκαρά, τρέχουν και κολλούν την κάρτα στον πίνακα τους κάτω από μια κορδέλα από το γαϊτανάκι. Αν όχι, γυρνούν την κάρτα ανάποδα και την αφήνουν στη θέση της.
      Νικήτρια είναι η ομάδα που θα κατορθώσει, στο χρόνο που διαρκεί ένα αποκριάτικο τραγούδι, να βάλει τους περισσότερους μασκαράδες στο γαϊτανάκι της.
                            Στη συνέχεια απευθύνουμε στα παιδιά ερωτήσεις όπως: -Ποια ομάδα έβαλε τους περισσότερους μασκαράδες; - Πόσους περισσότερους από την άλλη ομάδα έβαλε;- Πόσους ακόμη χρειάζονταν να βάλει για να συμπληρώσει το Γαϊτανάκι της; Κ.τ.λ
Καλή διασκέδαση!!!
       
Σημείωση: Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί με διαφορετικές κάρτες και ταμπλό, σε διαφορετικές περιστάσεις, π.χ. Βυθός της θάλασσας (ταμπλό)-Ψάρια (κάρτες που θα κολληθούν).