Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016

ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΟ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που βοηθάει τα παιδιά να εξασκηθούν στην αφαίρεση, να μάθουν τα «ζευγαράκια» του 10 και να κάνουν την ταύτιση συμβόλων και ποσοτήτων.



ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙΤΕ:

  • Τον πίνακα του παιχνιδιού εκτυπωμένο και πλστικοποιημένο 1 φορά για κάθε παιδί που θα παίξει.
  • 1 ζάρι
  • Πολλά χρωματιστά καπάκια μπουκαλιών ή πολλούς χρωματιστούς χάρτινους δίσκους. (κάθε παιδί – παίχτης χρειάζεται 19 δίσκους για να καλύψει τ΄ αστέρια του. Καλό είναι τουλάχιστον τις πρώτες φορές που θα παιχτεί το παιχνίδι, κάθε παιδί να έχει μπροστά του μια δεκάδα από όμοια καπάκια για να μπορεί να κάνει τις αφαιρέσεις.)



ΠΩΣ ΠΑΙΖΕΤΑΙ:

Κάθε παίχτης ρίχνει το ζάρι με τη σειρά. Αφαιρεί τον αριθμό που έφερε από το 10 και καλύπτει, μ’ ένα χρωματιστό καπάκι (ιπτάμενο δίσκο), αστέρι που αντιστοιχεί στο υπόλοιπο της αφαίρεσης. Π.χ. αν το ζάρι φέρει 6, θα πρέπει να καλύψει αστέρι που  γράφει πάνω του 4.
Αν έχει καλύψει όλα τ΄ αστέρια μ’ αυτόν τον αριθμό χάνει τη σειρά του.
Νικητής είναι όποιος «προσεδαφίσει ιπτάμενους δίσκους» σ’ όλα τα αστέρια του πρώτος.

Καλή διασκέδαση!!!

Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2016

ΔΙΑΣΤΗΜΑ

Ένα «μαγικό ταξίδι» στο διάστημα επιχειρήσαμε τις προηγούμενες μέρες με τα παιδιά.




Παρατηρήσαμε εικόνες

Διαβάσαμε βιβλία



Παίξαμε ηλεκτρονικά παιχνίδια

Και διαστημικό sudoku



Φτιάξαμε πυραύλους και εξωγήινους


Γνωρίσαμε τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος και τους σειροθετήσαμε (δουλεύοντας ταυτόχρονα και τα τακτικά αριθμητικά)



Διασκεδάσαμε με τις περιπέτειες μας σε φανταστικούς πλανήτες




Ζωγραφίσαμε φανταστικούς πλανήτες














Και ήλιους:

Και φτιάξαμε όλοι μαζί το ηλιακό μας σύστημα




Παρακολουθήσαμε ενδιαφέροντα βίντεο που βρήκαμε εδώ:
Συμπληρώσαμε κάποια από τα φύλλα εργασίας που βρήκαμε εδώ:
(Άλλα φύλλα εργασίας και ένα διαστημικό επιτραπέζιο παιχνίδι μπορείτε να βρείτε στις επόμενες αναρτήσεις)

Τα παιδιά διεύρυναν τις γνώσεις τους, ανέπτυξαν την μαθηματική τους σκέψη και την γλωσσική τους ικανότητα, εκφράστηκαν δημιουργικά συμμετέχοντας και σε πολλές άλλες δραστηριότητες και όλοι μαζί περάσαμε μαγικά!!!






Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016

ΒΡΕΣ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ!!! ΕΝΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΑΝΤΕΜΑΤΟΣ!

Χρησιμοποιείστε αυτό το διασκεδαστικό και ζωντανό παιχνίδι για να βοηθήσετε το παιδί σας να ενισχύσει τις γνώσεις του για τις σχέσεις των αριθμών. Μπορείτε να το παίζετε κατά την διάρκεια που περιμένετε στο εστιατόριο να σας σερβίρουν, στο αυτοκίνητο, κάθε φορά που έχετε λίγο χρόνο για σκότωμα και φυσικά στην τάξη.



ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΣΤΕ:Μόνο τον εαυτό σας και το παιδί.

ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ:
1.  Σκεφτείτε έναν αριθμό από το 1 – 10 (και αργότερα από το 1 -20…). Πείτε στο παιδί ότι έχει δέκα ευκαιρίες να μαντέψει τον συγκεκριμένο αριθμό.
2.  Καθώς κάνει μαντεψιές θα δίνετε «ψηλότερες» ή «χαμηλότερες» απαντήσεις, προκειμένου να βοηθήσετε το παιδί να βρει τον άγνωστο αριθμό. Μια τυπική εξέλιξη του παιχνιδιού μπορεί να είναι κάπως έτσι: Γονιός: Σκέφτομαι έναν αριθμό ανάμεσα στο 0 και το 20. Παιδί: Είναι το 16; Γονιός: Όχι, μικρότερος. Παιδί: Είναι το 5; Γονιός: Όχι, μεγαλύτερος. Έτσι τώρα ξέρουμε ότι ο αριθμός που ψάχνουμε είναι ανάμεσα στο 5 και το 16. Με αυτόν τον τρόπο ενθαρρύνουμε συνεχώς το παιδί, ώσπου να βρει τον αριθμό.
3.  Καθώς η ικανότητα και η αυτοπεποίθηση του παιδιού αυξάνεται, αλλάξτε ρόλους, έτσι ώστε να είστε εσείς αυτός που θα μαντέψει και το παιδί αυτό που θα δίνει τα στοιχεία.
4.  Σταδιακά αυξήστε την γκάμα των αριθμών π.χ. από το 1 -30 κτλ.

Τα παιδιά ευχαρίστως θα εστιάσουν στο να μαντέψουν τον αριθμό και επιπλέον θα διασκεδάσουν προσπαθώντας να δυσκολέψουν την μαμά ή τον μπαμπά με τα στοιχεία που τους δίνουν. Αλλά ταυτόχρονα θα μάθουν σημαντικές μαθηματικές έννοιες: να συγκρίνουν, να περιγράφουν, να σειροθετούν αριθμούς με βάση το περισσότερο ή λιγότερο.
Αν το παιχνίδι είναι πολύ δύσκολο στην αρχή, μπορείτε να βοηθήσετε τα παιδιά χρησιμοποιώντας μια γραπτή αριθμογραμμή, ώστε να αναφέρονται σ’ αυτή όταν χρειάζονται βοήθεια.
Αν το παιχνίδι είναι πολύ εύκολο, μπορείτε να μειώσετε τον αριθμό των ευκαιριών που τους δίνεται ή να τα προκαλέσετε να μαντέψουν τον αριθμό μέσα σ’ ένα συγκεκριμένο χρονικό όριο.
Πηγή: Education.com

ΑΠΟ ΤΟ ΣΙΤΑΡΙ ΣΤΟ ΨΩΜΙ

Το ψωμί αποτελεί μια από τις βασικότερες και αρχαιότερες τροφές του ανθρώπου.
Την περασμένη εβδομάδα ασχοληθήκαμε με την διαδικασία παραγωγής του. Στα πλαίσια αυτής της ενασχόλησης επισκεφτήκαμε και το Λαογραφικό Μουσείο Ιωαννίνων όπου παρακολουθήσαμε σχετικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα.


Τα παιδιά έμαθαν πολλά για τα στάδια παραγωγής του ψωμιού, χτες και σήμερα, είδαν και άγγιξαν σπάνια εργαλεία και σκεύη, διασκέδασαν με σχετικά παιχνίδια, ζωγράφισαν, άκουσαν σχετικά παραμύθια,  συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας και έλυσαν μαθηματικό πρόβλημα σημειώνοντας όπως μπορούσαν τα δεδομένα και την επίλυση. Το φύλλο εργασίας μπορείτε να το βρείτε εδώ.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε και να συζητήσετε με τα παιδιά τα παρακάτω Video, για περαιτέρω ενίσχυση των γνώσεών τους:








Χρήσιμες πληροφορίες και σπάνιο φωτογραφικό υλικό για την ιστορία του ψωμιού στην Ελλάδα θα βρείτε στην παρακάτω ιστοσελίδα:




Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2016

ΧΕΙΜΩΝΑΣ

Χειμώνας, κρύο πολύ και στο νηπιαγωγείο μας ασχολούμαστε με σχετικά με την εποχή θέματα. Στα πλαίσια αυτής της ενασχόλησης, παρατηρήσαμε σχετικούς πίνακες ζωγραφικής και ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα με τον πίνακα του Pieter Bruegel.



Τον παρατηρήσαμε και συζητήσαμε σχετικά. Ενδεικτικές ερωτήσεις που απευθύνθηκαν στα παιδιά:
·         Τι βλέπετε στον πίνακα;
·         Υπάρχουν άνθρωποι; Που βρίσκονται; Τι κάνουν;
·         Πως νομίζεται ότι αισθάνονται;
·         Είναι ασφαλές αυτό που κάνουν; Τι μπορεί να συμβεί;
·         Τι ώρα της ημέρας νομίζεται ότι είναι; (πρωί, μεσημέρι, βράδυ) Πως το καταλαβαίνετε αυτό;
·         Νομίζεται ότι ο πίνακας παρουσιάζει μια σκηνή απ’ τα σύγχρονα χρόνια ή απ’ τα παλιά χρόνια και γιατί;
·         Κάπου σ’ αυτό το χωριό υπάρχει μια εκκλησία. Μπορείτε να την εντοπίσετε; Πως καταλαβαίνετε ότι αυτό το κτίριο είναι εκκλησία;
·         Ποιο χρώμα κυριαρχεί στον πίνακα;
·         Τι τίτλο θα δίνατε;
·         Τι σας αρέσει στον πίνακα;
·         Αν είσαστε εκεί τι θα θέλατε να κάνετε;
·         Τι θα φορούσατε;
Στη συνέχεια ζητήθηκε από τα παιδιά να προσπαθήσουν ν’ αντιγράψουν τον πίνακα.
Παίξαμε παζλ τον πίνακα στο jigsawplanet.
Ύστερα δόθηκε στα παιδιά ασπρόμαυρη φωτοτυπία του πίνακα και τους ζητήθηκε να φανταστούν και ν’ αναπαράγουν τον πίνακα όπως θα ήταν στις 4 εποχές. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες, έτσι ώστε να υπάρχει ίσος αριθμός παιδιών που θα αναπαραστήσει την κάθε εποχή (κάναμε και τα μαθηματικά μας)
Αυτές είναι κάποιες από τις δουλειές τους:







Με αφορμή το παγωμένο ποτάμι του πίνακα, μιλήσαμε και για την πήξη και την τήξη του νερού, κάναμε σχετικά πειράματα, διατυπώσαμε υποθέσεις και καταλήξαμε σε συμπεράσματα (φυσικές επιστήμες).