Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015

ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ


BINGO
Βασικές μαθηματικές ιδέες: αντιστοίχηση, αριθμός
Μαθησιακές επιδιώξεις: να τηρούν απλούς κανόνες, να αντιστοιχίζουν αριθμούς
Υλικά: κάρτες του BINGOδιαφορετική για κάθε παιδί, μικρότερες κάρτες με τους αριθμούς για την κλήρωση.
Πώς παίζεται
Είναι ένα παιχνίδι κλήρωσης, όπως το γνωστό μας λόττο, όπου κληρώνονται τυχαία αριθμοί. Κάθε παίχτης έχει μία κάρτα με διάφορους αριθμούς και κάθε φορά που κληρώνεται ένας αριθμός τον καλύπτει στην κάρτα του (με καπάκι). Κερδίζει αυτός που θα καλύψει πρώτος όλους τους αριθμούς  στην κάρτα του και θα φωνάξει Bingo.
Δραστηριότητα
Ένα επιτραπέζιο για την εκμάθηση των αριθμητικών συμβόλων
Η κατασκευή του BINGOξεκίνησε από την ανάγκη των παιδιών να μάθουν τα αριθμητικά σύμβολα μέχρι το 20.
Η διαδικασία που ακολούθησα ήταν η εξής: Είπα στα παιδιά πως θα παίξουμε ένα παιχνίδι με αριθμούς το οποίο λέγεται BINGO και τους εξήγησα τους κανόνες με παράδειγμα στην δικιά μου κάρτα BINGO. Έπειτα τους μοίρασα τις κάρτες τους και τους άφησα να τις περιεργαστούν λίγο. Σχεδόν αμέσως παρατήρησαν ότι δεν έχουν όλες οι κάρτες τους ίδιους αριθμούς. Μετά προχωρήσαμε στην κλήρωση. Χρησιμοποιήσαμε ένα άδειο κουτί από χαρτομάντιλα. Ξεκίνησα να δείχνω στα παιδιά έναν έναν τους κομμένους αριθμούς, να τους διαβάζουμε, και να τους βάζω μέσα στο κουτί.
Έπειτα ξεκινήσαμε την κλήρωση των αριθμών, η οποία γινόταν από τα ίδια τα παιδιά με τη σειρά. Το παιδί που τράβαγε έναν αριθμό τον διάβαζε δυνατά, τον έδειχνε στα υπόλοιπα παιδιά και τέλος τον άφηνε πάνω στο τραπέζι έτσι ώστε να έχουν όλοι ένα σημείο αναφοράς καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού.
Τα παιδιά διασκέδασαν ιδιαίτερα με αυτό το παιχνίδι, τους άρεσαν οι κάρτες, τα χρωματιστά καπάκια που χρησιμοποιήθηκαν για την κάλυψη των αριθμών και το παίζουν συχνά την ώρα των πρωινών δραστηριοτήτων.

Αρχική ιδέα από http://androniki.eu/?p=48


Μπορείτε να βρείτε εδώ τις κάρτες για να τις εκτυπώσετε


http://www.slideshare.net/etsakani/bingo-45143086


Στις παρακάτω ιστοσελίδες μπορείτε να βρείτε ωραία επιτραπέζια παιχνίδια με στόχο την αναγνώριση των αριθμών (δωρεάν εκτυπώσιμα)

Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2015

ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

      Αγαπητοί γονείς,
    Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι από αυτή την εβδομάδα, εγκαινιάζουμε τη λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης της τάξης μας. Σκοπός της δανειστικής βιβλιοθήκης, η οποία κατέχει βασική θέση στο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, είναι να αναπτύξουν τα παιδιά καλή σχέση με το βιβλίο. Για να πετύχουμε όμως το σκοπό αυτό, απαιτείται η στενή συνεργασία σχολείου-οικογένειας. Είναι δηλαδή απαραίτητο κάποιο πρόσωπο της οικογένειας ασχοληθεί έστω και για λίγο χρόνο με την ανάγνωση και το σχολιασμό του βιβλίου.

ΤΙ ΠΕΤΥΧΑΙΝΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΝΕΙΣΜΟ
·         Τα παιδιά γίνονται υπεύθυνοι αναγνώστες και δανειστές.
·         Δίνεται η ευκαιρία να μπουν τα βιβλία και σε όλα τα σπίτια των παιδιών.
·         Απαλλάσσονται οι γονείς από συνεχόμενα έξοδα αγοράς βιβλίων, μιας και όλα τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να δανείζονται όσα βιβλία θέλουν.
·         Μοιράζονται αναγνωστικές εμπειρίες με τους γονείς, με τα αδερφάκια, τους παππούδες, με όσα οφέλη συνεπάγεται αυτό.
·         Ασχολούνται με το βιβλίο όσο χρόνο θέλουν.
·         Μαθαίνουν να διαθέτουν χρόνο με την ενασχόλησή τους με το βιβλίο.
·         Η ανάγνωση ιστοριών σε παιδιά, από ενηλίκους του περιβάλλοντός τους, εκτός από μια ευχάριστη δραστηριότητα, προωθεί τα παιδιά στο βιβλίο και επηρεάζει τη μελλοντική τους πορεία ως μαθητές.
ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Η ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΙΟΘΗΚΗ:
    Τα παιδιά  θα μπορούν να δανειστούν ένα βιβλίο της αρεσκείας τους (που θα διαλέγει το καθένα μόνο του) κάθε Παρασκευή, το οποίο θα επιστρέφεται στο σχολείο τη Δευτέρα, αφού κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου θα το έχει «διαβάσει» με τη βοήθεια κάποιου ενήλικα (καλύτερα γονέα).
    Μαζί με τα βιβλία θα παίρνουν και μία σελίδα όπου τα ίδια τα παιδιά μόνα τους και όπως μπορούν θα προσπαθούν να γράψουν κάποια στοιχεία,  αλλά και να ζωγραφίσουν ότι τους άρεσε από το βιβλίο (όπως αυτά μπορούν).
   Επιστρέφοντας στην τάξη και αφού έχουν διαβάσει τα βιβλία τους το Σαββατοκύριακο, θα προκαλείται συζήτηση για τα βιβλία που δανείστηκαν, θα περιγράφουν με απλά λόγια το περιεχόμενό τους, θα δείχνουν και θα εξηγούν τη ζωγραφιά τους, θα απαντούν σε απλές ερωτήσεις πάνω στο περιεχόμενο του βιβλίου, και κυρίως θα προκαλείται ο διάλογος και η επικοινωνία μεταξύ των παιδιών, δραστηριότητες που αποσκοπούν στην καλλιέργεια του προφορικού λόγου και της σκέψης.
Τα βιβλία θα επιστρέφονται στην ίδια καλή κατάσταση που δανείζονται. Οι γονείς μαζί με τα παιδιά θα έχουν την ευθύνη για τη διατήρηση της καλής κατάστασης των βιβλίων. Προσέχουμε δηλαδή να μη λερωθούν, να μη σχιστούν και να μη μουντζουρωθούν. Για οποιαδήποτε καταστροφή οι γονείς θα επιβαρύνονται με το κόστος αντικατάστασης του ΙΔΙΟΥ βιβλίου.
Επίσης για αρχή οι γονείς φροντίζουν ώστε να επιστρέφονται τα βιβλία τη Δευτέρα. Έτσι κατανοούν τα παιδιά την έννοια του δανεισμού και τις ευθύνες που αυτός συνεπάγεται και μαθαίνουν να είναι καλοί αναγνώστες και υπεύθυνα άτομα από τη νηπιακή ηλικία. Σε περίπτωση μη επιστροφής του βιβλίου το παιδί δεν μπορεί να δανειστεί κάποιο άλλο.
    Περιμένουμε την ενεργό συμμετοχή και συνεργασία σας, καθώς μέσα από τη διαδικασία αυτή τα παιδιά μαθαίνουν να αγαπούν το βιβλίο, έχουν τη δυνατότητα να διαβάσουν κατάλληλα για την ηλικία τους επιλεγμένα βιβλία, αναπτύσσουν δεξιότητες που θα τα βοηθήσουν στην ανάγνωση αλλά και να κατακτήσουν τον γραπτό λόγο, μαθαίνουν να είναι υπεύθυνα άτομα διατηρώντας τα βιβλία τους σε άριστη κατάσταση, ανακαλύπτουν τις χαρές της ανάγνωσης ενός βιβλίου αλλά και της γνώσης που αυτό χαρίζει. Τέλος, πρόκειται για μια πολύ καλή ευκαιρία για τις οικογένειες να περάσουν λίγο ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά τους, κάτι που συχνά δεν είναι εφικτό λόγω των πολλών υποχρεώσεων που όλοι έχουμε σήμερα.
Με τη δική σας βοήθεια, ευχόμαστε να λειτουργήσει σωστά ο θεσμός της Δανειστικής Βιβλιοθήκης και να ικανοποιήσει παιδαγωγικούς και ψυχαγωγικούς σκοπούς.           
                                    
Λίγα λόγια για τους γονείς…
Η ανάγνωση ιστοριών και παραμυθιών από τους γονείς είναι μία δραστηριότητα πολύ σημαντική για τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας. Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης, τα παιδιά, πέρα από τη χαρά ή το ενδιαφέρον που αναπτύσσουν για τα βιβλία, καλλιεργούν δεξιότητες άμεσα σχετιζόμενες με την ανάγνωση και τη γραφή και κατακτούν βασικές έννοιες του γραπτού λόγου.
Γι΄αυτό :
·         Φροντίζουμε στο σπίτι μας να υπάρχουν όσο το δυνατόν περισσότερα βιβλία και γραφική ύλη.
·         Φροντίζουμε ώστε τα παιδιά μας να έχουν τα δικά τους βιβλία και το δικό τους έντυπο υλικό.
·         Δημιουργούμε και προσφέρουμε πολλές ευκαιρίες για αναγνωστικές εμπειρίες εντός και εκτόςτου σπιτιού.
·         Διαβάζουμε συχνά βιβλία στα παιδιά μας και με τα παιδιά μας.
·         Καλλιεργούμε στο σπίτι θετικό κλίμα απέναντι στην ανάγνωση και διαβάζουμε και οι ίδιοι.
  • Διαβάζουμε το βιβλίο στο τραπέζι ή στον καναπέ μακριά από πράγματα που μπορεί να το λερώσουν (π.χ. γάλα, χυμός, γαριδάκια, μπογιές, στυλούς κ.τ.λ.).
  • Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης, κρατάμε τα παιδιά στην αγκαλιά μας και δείχνουμε με το δάκτυλο τη γραμματοσειρά που διαβάζουμε. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά αντιλαμβάνονται τη φορά της γραφής: από πάνω προς τα κάτω και από αριστερά προς τα δεξιά.
·         Διαβάζουμε επανειλημμένα την ίδια ιστορία αν μας ζητηθεί, καθώς έτσι τα παιδιά «μαθαίνουν» την πλοκή της και σιγά-σιγά εστιάζουν την προσοχή τους στο κείμενο, με αποτέλεσμα να το απομνημονεύουν και να αρχίζουν να συμπεριφέρονται σαν έμπειροι αναγνώστες. Η επανάληψη ιστοριών και παραμυθιών είναι πολύ σημαντική για τα παιδιά με την επανάληψη αρχίζουν να παρατηρούν τα γλωσσικά στοιχεία όπως γράμματα (κεφαλαία- μικρά), σημεία στίξης και ξεφεύγει από την προσοχή τους η εικόνα.
·         Υποβάλλουμε ερωτήσεις σχετικές με την υπόθεση πριν, κατά και μετά την ανάγνωση της ιστορίας έτσι ώστε να κρατάμε το ενδιαφέρον τους, να καλλιεργούμε την κριτική τους σκέψη αλλά και για να διαπιστώσουμε κατά πόσο το κατανόησαν.



ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ
·         Δείχνουμε στα παιδιά το εξώφυλλο του βιβλίου και ζητάμε να προβλέψουν το περιεχόμενο του, την πλοκή, την ιστορία που διαπραγματεύεται.
·         Συζητάμε μαζί τους οτιδήποτε σχετικό με τον τίτλο, τον συγγραφέα ή τον εικονογράφο του βιβλίου που διαβάζουμε.

ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ
·         Τα ενθαρρύνουμε να μαντεύουν τη συνέχεια της πλοκής της ιστορίας (π. χ. τι λέτε να γίνει με το λύκο και τα κατσικάκια;)
·         Αναλύουμε λέξεις και έννοιες που δυσκολεύονται να καταλάβουν.
·         Πότε- πότε απευθύνουμε ερωτήσεις για να ελέγξουμε ένα κατανοούν την ιστορία αλλά και για να δούμε εάν το ενδιαφέρον τους παραμένει ίδιο.
·         Τα παροτρύνουμε να σχολιάζουν την ιστορία που ακούν.

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ
·         Τα ενθαρρύνουμε να αναδιηγούνται την ιστορία ή στοιχεία της ιστορίας που μόλις άκουσαν από τους ίδιους.
·         Τα βοηθούμε να συσχετίσουν τα γεγονότα της ιστορίας με γεγονότα της ζωής τους ή ακόμη και με κάποια άλλη ιστορία που ξέρουν.
·         Τα ενθαρρύνουμε να υποβάλλουν ερωτήσεις σχετικές με το περιεχόμενο της ιστορίας.
·         Τα βοηθούμε να ζωγραφίσουν εικόνες σχετικές με το κείμενο , να «εξερευνήσουν» γράμματα και λέξεις ή να αντιγράψουν μερικές απ’ αυτές, αλλά ακόμη και να  συνθέσουν μια παρόμοια δικιά τους ιστορία.
Γενικά η ανάγνωση παραμυθιών, ιστοριών, βιβλίων βοηθά τα παιδιά να αναπτυχθούν ολόπλευρα, νοητικά, γλωσσικά, ηθικά, αισθητικά, και να καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη.



Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, απορία ή προβληματισμό είμαι στη διάθεσή σας.


Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2015

Η εκπαιδευτική συμβουλή του Αϊνστάιν: Διαβάζετε στα παιδιά πολλά παραμύθια

΄

«Δεν χρειάζεται τίποτε άλλο, μόνο παραμύθια, πάρα πολλά παραμύθια» αυτή ήταν η εκπαιδευτική  συμβουλή του  Αϊνστάιν. Δείτε γιατί…





Έχει γραφτεί επανειλημμένως ότι μια νεαρή μητέρα ρώτησε τον Αϊνστάιν τι θα μπορούσε να κάνει για να προετοιμάσει καλύτερα το πεντάχρονο παιδί της για το σχολείο και τη ζωή. Ήρεμος και χαμογελαστός, ο μεγάλος φυσικός της απάντησε: «Να του λέτε παραμύθια». «Καλά τα παραμύθια, αλλά τι άλλο;» απόρησε η νέα μητέρα. «Πολλά παραμύθια», επέμεινε ο άνθρωπος που σφράγισε τη σύγχρονη επιστήμη. Και όταν η μητέρα ρώτησε τρίτη φορά, κάπως δύσπιστα: «Καλά, εντάξει, αλλά και τι άλλο;», ο Αϊνστάιν είπε πως «δεν χρειάζεται τίποτα περισσότερο. Μονάχα κι άλλα παραμύθια. Πάρα πολλά παραμύθια». (κλασικά παραμύθια μπορείτε να διαβάσετε ή να ακούσετε στο www.letsfamily.gr)
Δεν έχουν όμως, πειστεί όλοι ότι τα παραμύθια είναι τόσο σημαντικά για τα παιδιά. Έρευνα που έγινε σε γονείς στη Βρετανία αναφέρει ότι το 25% δεν διαβάζουν παραμύθια σε παιδιά κάτω των 5 ετών, είτε επειδή θεωρούν ότι είναι πολύ τρομακτικά, είτε επειδή δεν συμφωνούν με το πρότυπο ζωής που δίνουν στα παιδιά (τι πρότυπο δίνει η Ωραία Κοιμωμένη που περιμένει τον ωραίο πρίγκιπα να τη φιλήσει για να ξυπνήσει;).
Κάνει τόσο λάθος ο Αϊνστάιν λοιπόν; Μάλλον όχι. Ας δούμε γιατί τα παραμύθια, είναι πολύτιμη πνευματική τροφή για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, ακόμη και τα πιο τρομακτικά.

Τα παραμύθια δείχνουν στα παιδιά πώς να λύνουν προβλήματα

Μικροί και μεγάλοι μαθαίνουν από τους πρωταγωνιστές μίας ιστορίας. Όπως συμβαίνει με μία διδακτική θεατρική παράσταση ή ένα καλό βιβλίο, έτσι ακριβώς τα παιδιά διδάσκονται από ένα κλασικό παραμύθι. Αυτές οι ιστορίες που συμβαίνουν «μια φορά κι έναν καιρό» βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη. Να ξεχωρίζουν το καλό από το κακό και να δουν ότι με τη φαντασία, το θάρρος και την υπομονή λύνονται τα προβλήματα. Όπως ακριβώς έγινε και με την Ωραία Κοιμωμένη.

Τα παιδιά νικούν το φόβο

«Τα παραμύθια δεν λένε στα παιδιά ότι υπάρχουν δράκοι. Τα παιδιά ήδη γνωρίζουν ότι δεν υπάρχουν δράκοι. Τα παραμύθια λένε στα παιδιά ότι οι δράκοι μπορούν να ηττηθούν», είχε πει ο Βρετανός συγγραφέας G.K. Chesterton. Ο διάσημος συγγραφέας και παιδοψυχολόγος Bruno Bettelheim πίστευε ότι τα παραμύθια είναι σημαντικά για την ανάπτυξη των παιδιών, επειδή οι βασικοί χαρακτήρες – που είναι και οι ίδιοι παιδιά πολλές φορές επιδεικνύουν θάρρος και νικούν σε έναν κόσμο γιγάντων και εχθρικών ενηλίκων.

Τα παραμύθια προετοιμάζουν τα παιδιά για τις δυσκολίες της ζωής

Μέσα από τα παραμύθια τα παιδιά συναντούν προκλήσεις με τις οποίες παλεύουν και οι ενήλικες: την προδοσία, τις ίντριγκες, τους τσακωμούς και τη ζήλια. Είναι οι άσχημες πλευρές της ζωής που δεν λείπουν από τους παραδοσιακούς μύθους και τα παραμύθια. «Τα παραμύθια επεξεργάζονται τόσες πολλές φοβίες, όχι μόνο προσωπικές, αλλά όλης της κοινωνίας, αλλά το κάνουν με έναν τρόπο ασφαλή, γιατί όλα αυτά συμβαίνουν … μια φορά κι έναν καιρό», εξηγεί η Μαρία Τατάρ, καθηγήτρια στο Harvard College. Όπως είχε πει και ο Τζον Λένον: «Πιστεύω σε οτιδήποτε μέχρι αποδείξεως του εναντίου. Πιστεύω στις νεράιδες, στους δράκους, στα παραμύθια. Όλα υπάρχουν, ακόμα κι αν βρίσκονται στο μυαλό σας. Ποιος είπε ότι τα όνειρα και οι εφιάλτες δεν εκφράζουν την πραγματικότητα;»

Δίνουν ευκαιρία για διάλογο

Τέτοιες ιστορίες «ελεγχόμενου φόβου» δίνουν μία θαυμάσια ευκαιρία στους γονείς να συζητήσουν με τα παιδιά τους τις πιο βαθιές τους ανησυχίες και ανασφάλειες από τον πραγματικό κόσμο. Οι φανταστικοί χαρακτήρες συνεισφέρουν θετικά στο διάλογο. Δεν μπορεί να γίνει το ίδιο με μία ταινία, ούτε καν με το θέατρο.

Τα παραμύθια μιλούν μία παγκόσμια γλώσσα

«Γνωρίζουμε τα παραμύθια ως παιδιά, είτε μέσω της αφήγησης είτε ακόμη και μέσω της παντομίμας. Ζούμε με αυτά, αναπνέουμε με αυτά, ξέρουμε το τέλος τους», γράφει ο Neil Gaiman. Ορισμένα παραμύθια, όπως η Σταχτοπούτα, υπάρχουν σε πολλές κουλτούρες, αν και με μικρές διαφορετικές πινελιές σε κάθε χώρα. Όλες οι διαφορετικές εκδοχές όμως, μοιράζονται κάτι κοινό: μία σαγηνευτική ιστορία για την ανάγκη να νικήσει το καλό.

Τα παραμύθια διδάσκουν στα παιδιά τα βασικά στοιχεία ενός διηγήματος, μίας ιστορίας

Τους διδάσκουν τη διαφορά ανάμεσα στη φαντασία και στην πραγματικότητα. Ότι οι ιστορίες μπορεί να εξελίσσονται σε άλλο περιβάλλον, σε άλλη χώρα και σε άλλο χρόνο. Ότι οι πρωταγωνιστές έχουν διαφορετικά γνωρίσματα και διαφορετικούς χαρακτήρες. Εάν το παιδί κατανοήσει αυτές τις διαφορές από πολύ μικρή ηλικία, τότε ενισχύεται η ικανότητά του να κατανοεί τη σχέση αιτίας-αποτελέσματος και να προβλέπει το επόμενο βήμα.

Τα παραμύθια αναπτύσσουν την παιδική φαντασία

«Όταν εξετάζω τον εαυτό μου και τον τρόπο σκέψης μου, έρχομαι στο συμπέρασμα ότι το χάρισμα της φαντασίας σημαίνει περισσότερα για εμένα από οποιοδήποτε ταλέντο για αφηρημένη, θετική σκέψη. Το να ονειρεύεσαι για όλα τα σπουδαία πράγματα που μπορείς να καταφέρεις, είναι το κλειδί για μια ζωή γεμάτη με θετικότητα. Άφησε την φαντασία σου να καλπάσει ελεύθερη και δημιούργησε ένα κόσμο στον οποίο θα ήθελες να είσαι μέσα», είχε πει ο Άλμπερτ Αϊνστάιν.

Ηθικά διδάγματα

Τα παραμύθια θέτουν το ηθικό πρόβλημα της συνύπαρξης του καλού και του κακού (που συμβολίζουν συνήθως οι δράκοι, οι γίγαντες και οι μάγισσες). Συνήθως το καλό υπερισχύει και ο κακός χάνει. Μέσω της ταύτισης με τον ήρωα, το παιδί παίρνει το ηθικό δίδαγμα.

Πηγή: http://www.letsfamily.gr/el/sections/243/articles/i-ekpaideytiki-symvoyli-toy-a%CF%8Anstain-diavazete-sta-paidia-polla-paramythia 

Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2015

ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Χτες φτιάξαμε  στο σχολείο μας Βασιλόπιτα. Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό!





Καθώς παρασκευαζόταν η Βασιλόπιτα του ολοήμερου τμήματος, τα παιδιά του κλασικού κρατούσαν σημειώσεις για τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν. Αντίστοιχα τα παιδιά του ολοημέρου κράτησαν σημειώσεις κατά τη διάρκεια παρασκευής της δικής μας Βασιλόπιτας.


Όση ώρα η Βασιλόπιτα ψηνόταν και το σχολείο είχε γεμίσει από την μυρωδιά της, τα παιδιά επεξεργάστηκαν και χρωμάτισαν τις σημειώσεις τους. Έγραψαν μόνα τους, όπως μπορούσαν τις λέξεις «Αλεύρι» και «Ζάχαρη». Την λέξη «Βασιλόπιτα» την αντέγραψαν.









Κάναμε και τα μαθηματικά μας υπολογίζοντας π.χ. πόσα αβγά χρειάστηκαν και για τις δύο Βασιλόπιτες ή πόσες κούπες αλεύρι θα χρειαζόμαστε αν φτιάχναμε την μισή δόση κ.τ.λ.


Σήμερα διακοσμήσαμε την Βασιλόπιτα: ρίξαμε ζάχαρη άχνη και γράψαμε με smarties το 2015.



Και του χρόνου!
Και φυσικά την κόψαμε και τη φάγαμε. Ήταν νοστιμότατη!
Το φλουρί το κέρδισε η Μαρία και όλοι χαρήκαμε.






Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2014

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Ένα από τα παραμύθια που διαβάσαμε φέτος και μας άρεσε ήταν «Ο Καρυοθραύστης». Στην παρακάτω ιστοσελίδα μπορείτε να παρακολουθήσετε online την ταινία «Η Μπάρμπη στον Καρυοθραύστη»
Επίσης μπορείτε να παρακολουθήσετε τον Καρυοθραύστη σε παράσταση μπαλέτου:
Και ένα άλλο ωραίο παραμύθι που μπορείτε να διαβάσετε online είναι: «Η μπουγάδα του Άη Βασίλη» στην παρακάτω διεύθυνση:

https://www.youtube.com/watch?v=f8HTkEcjxTY
Και η δική μας εικονογράφηση παραμυθιού