Πέμπτη 17 Μαρτίου 2016

25η ΜΑΡΤΙΟΥ


Ανάμεσα σε πολλές δραστηριότητες που έγιναν για τον εορτασμό της 25ηςΜαρτίου τα παιδιά άκουσαν, κατανόησαν και εικονογράφησαν αποσπάσματα από το Ύμνο στην Ελευθερία!!!

 ( Πατήστε πάνω στις εικόνες για να τις δείτε καλύτερα)










ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
Είναι εξαιρετικά σημαντικό το ότι για τη δημιουργία της κάθε ζωγραφιάς συνεργάστηκαν 2 παιδιά.
Στην 1ηζωγραφιά η Ελευθερία φοράει παραδοσιακή φορεσιά, αφού στην προκειμένη περίπτωση είναι Ελληνίδα. Το σπαθί που κρατά είναι μεγάλο και κυρτό!!!(σαφής επηρεασμός από εικόνες με όπλα του αγώνα). Γύρω της είναι αποτυπωμένη η Ελληνική γη, που «με βια μετρά» με τις στεριές και τις θάλασσες της.
Στη 2ηζωγραφιά τα χέρια της Ελευθερίας δεν φαίνονται γιατί είναι δεμένα πίσω, κατά τα λεγόμενα των δημιουργών. Πάνω από την φυλακή εικονίζονται πληγωμένοι Έλληνες που αιμορραγούν.
Στην 3ηζωγραφιά εικονογραφήθηκαν οι δύο τελευταίοι στίχοι του αποσπάσματος. Από τα μάτια της Ελευθερίας τρέχουν δάκρυα, που επειδή έχουν γίνει με ξυλομπογιά δεν φαίνονται εδώ. Είναι εκπληκτικός ο τρόπος που αποδόθηκε το σήκωμα του βλέμματος.
Στην 4ηζωγραφιά ο βασιλιάς του κάστρου στον οποίο απευθύνεται η Ελευθερία για βοήθεια, στέκεται ψηλά και την κοροϊδεύει βγάζοντάς της τη γλώσσα.(ευφυέστατη σκέψη για την απόδοση της κοροϊδίας)
Στην 5ηζωγραφιά φαίνεται καθαρά πως τα παιδιά κατανόησαν την αριθμητική διαφορά και την διαφορά ισχύος που υπήρχε μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων: Ο Έλληνας είναι ένας ενώ οι Τούρκοι δύο και εμφανώς ψηλότεροι απ’ αυτόν!
Στην 6ηζωγραφιά εικονογραφήθηκαν οι 2 τελευταίοι στίχοι του αποσπάσματος, που αναφέρονται στο κάψιμο της καραβέλας του Καπετάν πασά και ενός άλλου καραβιού κοντά στην Τένεδο. Τα καράβια είναι εικονογραφημένα δεξιά και αριστερά της Ελευθερίας και καίγονται, γι αυτό αναδίδονται πυκνοί καπνοί!
Η τελευταία ζωγραφιά είναι η μόνη  που δεν έγινε με συνεργασία, την έκανε ένα παιδί μόνο του. Εκπληκτικό το σκήπτρο και όχι μόνο!!!
Συγχαρητήρια παιδιά!!!




Ακούστε:
Περήφανοι όλοι


 Το Φλάμπουρο



Κλέφτικη Ζωή




Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016

ΠΑΙΧΝΙΔΙ: Το γαϊτανάκι της αποκριάς

Ευχάριστο κινητικό παιχνίδι για την καλλιέργεια μαθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων.



Υλικά: 1. 2 πίνακες (χαρτόνι κάνσον 50Χ70 που έχουμε κόψουμε στη μέση. Στο καθένα έχει ζωγραφιστεί ένα γαϊτανάκι με 10        κορδέλες).

2. Κάρτες με εικόνες: Τουλάχιστον 20 με μασκαράδες ( Μπορούν να χρησιμοποιηθούν και εικόνες από περιοδικά) και  άλλες 30 με εικόνες από άλλες γιορτές όπως: Άη Βασίλης, κόκκινα αυγά, παιδιά σε παραλία κ.τ.λ.


        3. Blue tackπου θα κολληθεί στους πίνακες, στο τέλος κάθε κορδέλας.
Συμβουλή: Καλά είναι οι πίνακες και οι κάρτες να έχουν πλαστικοποιηθεί.

Παίχτες: 2 ομάδες παιδιών, από 2 ή 3παιδιά σε κάθε ομάδα

Τρόπος παιξίματος: Κάθε ομάδα έχει τον δικό της πίνακα κολλημένο στον τοίχο.
Οι κάρτες σκορπίζονται στο πάτωμα, ανάποδα, ώστε να μη φαίνονται οι εικόνες.
Με την έναρξη ενός αποκριάτικου τραγουδιού, οι ομάδες ξεκινούν ταυτόχρονα και ψάχνουν να βρουν κάρτες που εικονίζουν μασκαράδες. Αν βρουν μασκαρά, τρέχουν και κολλούν την κάρτα στον πίνακα τους κάτω από μια κορδέλα από το γαϊτανάκι. Αν όχι, γυρνούν την κάρτα ανάποδα και την αφήνουν στη θέση της.
      Νικήτρια είναι η ομάδα που θα κατορθώσει, στο χρόνο που διαρκεί ένα αποκριάτικο τραγούδι, να βάλει τους περισσότερους μασκαράδες στο γαϊτανάκι της.
                            Στη συνέχεια απευθύνουμε στα παιδιά ερωτήσεις όπως: -Ποια ομάδα έβαλε τους περισσότερους μασκαράδες; - Πόσους περισσότερους από την άλλη ομάδα έβαλε;- Πόσους ακόμη χρειάζονταν να βάλει για να συμπληρώσει το Γαϊτανάκι της; Κ.τ.λ
Καλή διασκέδαση!!!
       
Σημείωση: Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί με διαφορετικές κάρτες και ταμπλό, σε διαφορετικές περιστάσεις, π.χ. Βυθός της θάλασσας (ταμπλό)-Ψάρια (κάρτες που θα κολληθούν).




        

Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ





Φύλλα εργασίας για τη θεματική ενότητα «Διάστημα»:



Πηγή:    http://www.twinkl.co.uk/






Παίξτε επίσης



ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΟ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που βοηθάει τα παιδιά να εξασκηθούν στην αφαίρεση, να μάθουν τα «ζευγαράκια» του 10 και να κάνουν την ταύτιση συμβόλων και ποσοτήτων.



ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙΤΕ:

  • Τον πίνακα του παιχνιδιού εκτυπωμένο και πλστικοποιημένο 1 φορά για κάθε παιδί που θα παίξει.
  • 1 ζάρι
  • Πολλά χρωματιστά καπάκια μπουκαλιών ή πολλούς χρωματιστούς χάρτινους δίσκους. (κάθε παιδί – παίχτης χρειάζεται 19 δίσκους για να καλύψει τ΄ αστέρια του. Καλό είναι τουλάχιστον τις πρώτες φορές που θα παιχτεί το παιχνίδι, κάθε παιδί να έχει μπροστά του μια δεκάδα από όμοια καπάκια για να μπορεί να κάνει τις αφαιρέσεις.)



ΠΩΣ ΠΑΙΖΕΤΑΙ:

Κάθε παίχτης ρίχνει το ζάρι με τη σειρά. Αφαιρεί τον αριθμό που έφερε από το 10 και καλύπτει, μ’ ένα χρωματιστό καπάκι (ιπτάμενο δίσκο), αστέρι που αντιστοιχεί στο υπόλοιπο της αφαίρεσης. Π.χ. αν το ζάρι φέρει 6, θα πρέπει να καλύψει αστέρι που  γράφει πάνω του 4.
Αν έχει καλύψει όλα τ΄ αστέρια μ’ αυτόν τον αριθμό χάνει τη σειρά του.
Νικητής είναι όποιος «προσεδαφίσει ιπτάμενους δίσκους» σ’ όλα τα αστέρια του πρώτος.

Καλή διασκέδαση!!!

Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2016

ΔΙΑΣΤΗΜΑ

Ένα «μαγικό ταξίδι» στο διάστημα επιχειρήσαμε τις προηγούμενες μέρες με τα παιδιά.




Παρατηρήσαμε εικόνες

Διαβάσαμε βιβλία



Παίξαμε ηλεκτρονικά παιχνίδια

Και διαστημικό sudoku



Φτιάξαμε πυραύλους και εξωγήινους


Γνωρίσαμε τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος και τους σειροθετήσαμε (δουλεύοντας ταυτόχρονα και τα τακτικά αριθμητικά)



Διασκεδάσαμε με τις περιπέτειες μας σε φανταστικούς πλανήτες




Ζωγραφίσαμε φανταστικούς πλανήτες














Και ήλιους:

Και φτιάξαμε όλοι μαζί το ηλιακό μας σύστημα




Παρακολουθήσαμε ενδιαφέροντα βίντεο που βρήκαμε εδώ:
Συμπληρώσαμε κάποια από τα φύλλα εργασίας που βρήκαμε εδώ:
(Άλλα φύλλα εργασίας και ένα διαστημικό επιτραπέζιο παιχνίδι μπορείτε να βρείτε στις επόμενες αναρτήσεις)

Τα παιδιά διεύρυναν τις γνώσεις τους, ανέπτυξαν την μαθηματική τους σκέψη και την γλωσσική τους ικανότητα, εκφράστηκαν δημιουργικά συμμετέχοντας και σε πολλές άλλες δραστηριότητες και όλοι μαζί περάσαμε μαγικά!!!